تاسیسات روف گاردن چه ویژگی های باید داشته باشد؟

بسیاری از ما اطلاعات کافی برای تاسیسات و زیرسازی های لازم برای روف گاردن را نمی دانیم که این مشکل باعث فرار ما از ساخت همچین فضای دلنشین شد . خیلی مسائل مانند، عایق کردن بام ، آبیاری ، سیستم های گرمایشی و سرمایشی ، در این مقاله برای شما گفته شده است تا به بسیاری از سوالات شما پاسخ داده شود.

در این مقاله قرار است به بسیاری از سوالات شما درباره نکات تاسیسات و مکانیک و برق کشی در روف گاردن پاسخ دهیم .

+ تجهیزات در روف گاردن

+ تاسیسات مکانیکی و برق در روف گاردن

+ عایق رطوبت و زهکشی مناسب

+ سیستم الکتریکی و نورپردازی

+ آبرسانی و آبیاری

+ مدیریت نور خورشید

+ گرمایش و سرمایش

+ کنترل و مدیریت وزش باد

+ کف پوش مناسب برای روف گاردن

 

عایق رطوبت و زهکشی مناسب  

عایق رطوبت و زهکشی مناسب  

بعد از انجام مرحله تاسیسات ، باید عایق رطوبتی و زهکشی آن انجام شود . عایق رطوبتی یک پوششی است که میتواند انواع قیرگونی ، ایزوگام ، عایق رطوبتی چند لایه و یا عایق رطوبتی نانو باشد .

برای جلوگیری از سیلاب و فرو ریختن سقف به علت تجمع آب های ناشی از باران های شدید ، مسیر زهکشی باید باتوجه به اقلیم روف گاردن اجرا شود .

 

آبرسانی و آبیاری

آبرسانی و آبیاری

برای آبیاری گیاهان موجود در روف گاردن بهتر است از سیستم آبیاری قطره ای استفاده شود ، این نوع آبیاری نیز برای گیاهان مناسب است و هم از ورود بیش از حد آب جلوگیری می کند. سیستم قطره ای از هدر رفتن آب جلوگیری می کند . آبیاری برای گیاهان روف گاردن از نکات مهمی است که میتوان با اتوماتیک سازی عملیات آبیاری را ، با زمان بندی ، بر اساس فصول ، میزان آب مورد نیاز گیاه برنامه ریزی کرد . با کمک این نوع سیستم آبیاری به راحتی و در زمان مناسب آبرسانی انجام میشود .

One thought on “تاسیسات روف گاردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *